I SEMESTR
Podstawy projektowania komunikacji wizualnej
W pierwszym semestrze zgłębiamy tematykę budowania skutecznych komunikatów wizualnych. Uczymy się podstawowych zasad i elementów projektowania graficznego, poznajemy zasady typografii i reguły dotyczące percepcji wzrokowej. Poznajemy zasady dobierania siatek do projektów i uczymy się posługiwania barwami w projektowaniu komunikacji. Określamy założenia i tworzymy scenariusze projektowe. Zgłębiamy tajniki budowania silnej marki osobistej.
Wymagania: pasja do projektowania marek, chęć poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności z zakresu brandingu. Aby przystąpić do pierwszego semestru trzeba mieć opanowaną podstawową umiejętność obsługi programów z pakietu Adobe oraz Figma.
Pierwszy semestr przygotowuje do pracy na stanowisku: graphic designer (projektant graficzny)
Programy warsztatowe: Figma, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Photoshop
Wpisowe: 200 zł
Cena za semestr: 3200 zł lub w 4 ratach po 800 zł.
ZAPISZ SIĘ
PROGRAM ZAJĘĆ I SEMESTRU
I semestr w pigułce: Swiss Design (Kanon), metody budowania skutecznych komunikatów wizualnych, język projektowania graficznego, zasady typografii, gridy i kolory, scenariusze projektowe i design w praktyce.
W czasie zajęć zaproponuję sposoby wykorzystania podstawowych środków komunikacji wizualnej w oparciu o najlepsze projekty brandingowe. Na podstawie wybranych case study przedstawię dobre praktyki i zasady stosowane przez doświadczonych projektantów, a także wskażę najczęściej popełniane błędy w projektowaniu graficznym.
W ten sposób nauczysz się nie tylko budowania, ale też oceny komunikatów wizualnych pod kątem ich skuteczności. Możliwość pracy na bazie wysoko ocenianych projektów brandingowych pomoże Ci wyrobić w sobie zmysł projektowania, a także poprawić własny zmysł estetyczny.
Nauczysz się generować dużą ilość pomysłów w krótkim czasie, a jednocześnie dokonywać ich rzetelnej oceny.
ZOBACZ PROGRAM
II SEMESTR
Strategiczne projektowanie marki
W drugim semestrze skupimy się głównie na praktyce. Nauczymy się tworzyć scenariusz projektowy do wypracowanej strategii brandingowej, zaprojektujmy logo, identyfikację wizualną, klucz oraz podstawowe nośniki marki. Stworzymy podstawową księgę identyfikacji wizualnej marki, a także zaprojektujmy dla niej stronę internetową w narzędziu no-code. Zaplanujemy i przeprowadzimy sesję zdjęciową naszego projektu, a na koniec stworzymy dla niego profesjonalną prezentację.
Wymagania: ukończony pierwszy semestr Studium brandingowego, pasja do projektowania marek, chęć poszerzenia swoich umiejętności z zakresu brandingu i wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce.
Drugi semestr przygotowuje do pracy na stanowisku: Brand designera
Programy warsztatowe: Figma, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe Photoshop, Adobe Lightroom
Cena za semestr: 3200 zł lub w 4 ratach po 800 zł.
ZAPISZ SIĘ
PROGRAM ZAJĘĆ II SEMESTRU
II semestr w pigułce – osobowość i historia marki, tożsamość wizualna i komunikacja marki, identyfikacja wizualna, strategia brandingowa i scenariusze projektowe, Brandbook, Storytelling, strona internetowa No-code i sesja produktu, case study do portfolio
Bazując na założeniach projektowych wypracowanych w procesie pracy grupowej, każdy z uczestników kursu pod nadzorem dyrektora kreatywnego stworzy kompletną identyfikację wizualną firmy. To właśnie w czasie pracy zespołowej powstają najlepsze projekty, a wypracowane wspólnie wnioski są doskonałą bazą dla dalszej pracy twórczej!
Możliwość tworzenia pod okiem dyrektora kreatywnego – mentora oraz jurora konkursów brandingowych – pozwoli z kolei spojrzeć na własną pracę z szerszej perspektywy. Finalne projekty zostaną wydrukowane, a całość uświetni wspólnie wykonana sesja zdjęciowa, będąca doskonałą okazją do zdobycia podstawowej wiedzy z zakresu fotografii produktu.
Ostateczny projekt będzie gotowym materiałem do Twojego portfolio.
ZOBACZ PROGRAM
Kiedy?
Zajęcia odbywają się w co drugi piątek w godzinach
900–1630 (z godzinną przerwą)
Każdy z semestrów startuje dwa razy w roku
Rozpoczynając naukę w październiku:
I semestr zakończysz w lutym, II semestr potrwa od marca do czerwca
Rozpoczynając naukę w marcu:
I semestr zakończysz w czerwcu, II semestr potrwa od października do lutego
Po każdym semestrze można przerwać naukę i odebrać certyfikat, a potem wrócić na kolejny semestr.
Ceryfikaty i zaliczenia
I SEMESTR: Zaliczenie na podstawie prac wykonanych na zajęciach.
II SEMESTR: Zaliczenie na podstawie przygotowanego projektu identyfikacji wizualnej marki i opracowanego projektu case study do portfolio.
Zgłoszenia
Aby zarejestrować się w szkole wypełnij
formularz zgłoszeniowy:
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Wymagania: Aby przystąpić do pierwszego semestru trzeba mieć opanowaną podstawową umiejętność obsługi programów z pakietu Adobe oraz Figma. Warunkiem dołączenia do Szkoły Grafiki Komputerowej jest ukończenie 18 lat.
Warunkiem rezerwacji miejsca jest opłata wpisowego.
Pytania prosimy kierować na adres:
sekretariat@szkola-grafiki.pl
Organizator
Organizatorem Studium Brandingowego jest Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Globlife, ewidencjonowana w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych pod nr: 133205 (
zobacz w rejestrze RSPO). Nasza placówka podlega Małopolskiemu Kuratorowi Oświaty oraz Ministerstwu Edukacji Narodowej.
Wystawiamy certyfikaty i zaświadczenia ukończenia kursów kompetencji zawodowych na podstawie § 11 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. (Dz. U. poz.1632).
Certyfikaty i zaświadczenia ukończenia kursów umiejętności zawodowych wydawane przez naszą placówkę wliczają się także do wymogów awansu zawodowego nauczyciela szkolnego i akademickiego.
Status ucznia naszej placówki jest honorowany przez wszystkie instytucje publiczne (ZUS, KRUS, ubezpieczyciele).
Prowadzenie i autorski program zajęć
Krzysztof Kozak
dyrektor kreatywny, projektant graficzny, strateg, juror w konkursach brandingowych, szkoleniowiec, mentor i wykładowca.
Projektowaniem graficznym i strategią marki zajmuję się od ponad dekady. Balsamstudio w Krakowie, którego jestem założycielem i dyrektorem kreatywnym, prowadzę już od 14-stu lat. Brandingiem – fascynuję się od zawsze. Mam za sobą lata wypełnione cennymi doświadczeniami i silnymi markami, które pracują dziś na swój wizerunek w różnych częściach świata.
Angażowanie i inspirowanie to moja pasja. Znajduję się w gronie mentorów (w programie mentoringowym Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU) oraz jurorów konkursów brandingowych (Polish Graphic Design Awards PGDA). Studium brandingowe to kolejny z ważnych celów, do których dążyłem – wierzę, że spełni zarówno Wasze, jak i moje oczekiwania.