Szkoła Grafiki Komputerowej
Szkoła Grafiki Komputerowej
menu
 .
 
 

STUDIUM GRAFIKI KOMPUTEROWEJ

ilustracja: Alicja Majdyś

Studium Grafiki Komputerowej gwarantuje zdobycie wiedzy umożliwiającej pracę w zawodzie grafika komputerowego we wszystkich głównych specjalizacjach.

Zakres programowy podzielony jest na trzy semestry obejmujące 192 godziny lekcyjne.

I semestr - podstawy warsztatu grafika komputerowego, nauka programów graficznych.

II semestr - projektowanie zorientowane na rynek komercyjny, techniki obejmujące kreację materiałów reklamowych i promocyjnych, stronę internetową, UX Design.

III semestr - identyfikacja wizualna, design opakowania, grafika trójwymiarowa, efekty specjalne (After Effects), produktowy UX Design.


Każdy z trzech semestrów startuje dwa razy w roku: w październiku i w marcu.
Szkoła zapewnia sprzęt i oprogramowanie. Studenci otrzymują własną imienną licencję pakietu programów graficznych Adobe, z której mogą korzystać w domu.
ilustracja: Aleksandra Urbańska

I SEMESTR

Podstawowy warsztat grafika komputerowego


W pierwszym semestrze uczymy podstaw warsztatu graficznego - obsługi programów pakietu Adobe oraz podstawowych informacji teoretycznych - zasad doboru kolorów, kompozycji, podstaw typografii i design thinkingu. W pierwszym semestrze nauczymy Cię od podstaw technik tworzenia podstawowych form graficznych - ilustracji cyfrowej, layoutu z tekstem, animacji, pracy z dokumentem wielostronicowym.

Wymagania: aby przystąpić do pierwszego semestru trzeba mieć opanowaną podstawową umiejętność obsługi komputera. Warunkiem dołączenia do Szkoły Grafiki Komputerowej jest ukończenie 18 lat.

Pierwszy semestr przygotowuje do pracy na stanowisku: młodszego grafika (junior graphic designera), ilustratora, młodszego animatora (junior motion designera), fotoedytora, młodszego retuszera.

Programy warsztatowe: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe Animate, Adobe InDesign.

Wpisowe: 200 zł
Cena za semestr: 2800 zł lub w 4 ratach po 800 zł.

ZAPISZ SIĘ
ilustracja: Paulina Sulima - Samujło
Ilustracja: Paulina Sulima - Samujło

PROGRAM ZAJĘĆ I SEMESTRU


Techniki pracy grafika komputerowego (64 godziny lekcyjne):

Photoshop (22 godziny): techniki obróbki zdjęć, grafika rastrowa, korekcja tonalna, korekcja barwy i nasycenia, wygładzanie i wyostrzanie, kadrowanie, modele kolorów, rozdzielczości, tryby mieszania, rozmycia, tworzenie pędzli, gradienty, patterny, warstwy, style, poziomy, piórko, ścieżki, maski, filtry, efekty specjalne, digital paint, retusz High End, podstawowe przygotowanie do druku.

Illustrator (14 godzin): tworzenie grafiki wektorowej, piórko, pędzle, gradient mesh, grafika 3D, maski, filtry, efekty, live paint, live trace, ikony.

Animate (12 godzin): listwa czasowa, kluczowanie, import grafiki bitmapowej, animacja automatyczna, easing, animacja po ścieżce, animacja postaci (cykl chodu), maski, efekty, filtry, dźwięk, animacja projektu PSD, eksport filmu video.

inDesign (6 godzin): praca z dokumentem wielostronicowym, przygotowanie do składu, importowanie i formatowaniu treści, układy wzorcowe.

Projektowanie (10 godzin): dobór kolorów - metody, modele, zaburzenia widzenia, podstawy typografii - kompozycja, siatka, layout, hierarchia a kontekst komunikatu, czytelność, podstawy design thinkingu, przegląd prac.

ilustracja: Paulina Sulima - Samujło
strona www: Milena Ulman
strona www: Milena Ulman

II SEMESTR

Projektowanie zorientowane na rynek komercyjny


W drugim semestrze skupimy się na nauce warsztatu poprzez kreację materiałów promocyjnych, najczęstszych zleceń, z którymi spotykają się w swojej pracy graficy. Uczymy metod projektowych poprzez pokazanie procesu przygotowania kreacji. Opracowujemy layout magazynowy, okładkę wydawnictwa, publikację katalogu wielostronicowego, stronę internetową - od projektu UX, przez UI aż po skład HTML (+Wordpress).

Wymagania: Ukończony pierwszy semestr lub umiejętność swobodnej pracy w programach graficznych: Photoshop i Illustrator (jeżeli znasz maski i umiesz stawiać wektory piórkiem - zapraszamy!).

Drugi semestr przygotowuje do pracy na stanowisku: grafika komputerowego (grapic designer), młodszego UX designera (junior UX designer), młodszego Webdesignera - projektanta UI (junior UI designer).

Programy warsztatowe: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe XD, Adobe inDesign, Figma, Visual Studio Code.

Wpisowe: 200 zł
Cena za semestr: 2800 zł lub w 4 ratach po 800 zł.

ZAPISZ SIĘ
Program zajęć II semestr
Okładka wydawnictwa: Natalia Harańczyk

PROGRAM ZAJĘĆ II SEMESTRU


Proces realizacji komercyjnych materiałów wizualnych (64 godziny lekcyjne).

Metodyka projektowania (10 godzin): nadawanie znaczeń, narracja wizualna za pomocą zdjęć, ćwiczenia kompozycyjne (strona internetowa), hierarchia typograficzna w praktyce (plakat i baner FB), porządek w projektowaniu (rozkładówka publikacji).

UX Design (10 godzin): prototypowanie, persony, scenariusze użycia, Material Design, Mobile First, RWD, projektowanie funkcjonalne, architektura informacji, user experience, audyt użyteczności, badania i testy UX.

Webdesign (8 godzin): projektowanie UI strony internetowej - desktopowej oraz mobilnej.

Figma (8 godzin): prototypowanie w Figmie, projektowanie interaktywnych interface'ów.

Edytorial (6 godzin): przygotowanie publikacji katalogu w InDesign.

Materiały promocyjne (8 godzin) okładka wydawnictwa, layout magazynowy oparty o siatkę typograficzną, kampania w mediach (optymalizacja).

HTML5 i CSS3 (10 godzin): podstawy tworzenia responsywnych stron www, nauka pisania kodu html/css, publikacja strony do internetu i wykorzystywanie gotowych frameworkow (wordpress) do stworzenia własnego portfolio online.

Prawo autorskie (2 godziny).

Przegląd prac (2 godziny).

Program zajęć II semestr
Okładka wydawnictwa: Natalia Harańczyk
Program zajęć
Identyfikacja wizualna: Katarzyna Sałacka

III SEMESTR

Identyfikacja wizualna, opakowanie, grafika trójwymiarowa, After Effects


Trzeci semestr pozwala rozwinąć zaawansowane umiejętności, otwierające nowe możliwości specjalizacji. Zajmiemy się opracowaniem marki i jej produktu. Na zajęciach z Brandingu opracujemy systemem identyfikacji wizualnej wraz z księgą znaku i materiałami promocyjnymi. Zajęcia z UX Pro wprowadzą Was w świat projektowania aplikacji mobilnych i profesjonalnego Case Study. Na zajęciach z uszlachetniania druku zajmiemy się przyygotowaniem złocenia, lakierów, tłoczenia. Zajęcia z Blendera nauczą jak wymodelować kompozycję 3D, nadać jej różnorodne tekstury, oświetlić oraz wyrenderować. Zajęcia z After Effects nauczą pracy z narzędziem używanym w filmowych efektach specjalnych i zaawansowanym motion tweenem. Dodatkowo poznamy najnowsze narzędzia AI służące do przygotowania profesjonalnej grafiki generatywnej.

Wymagania: ukończone dwa semestry SGK lub dobra znajomość programów graficznych Photoshop, Illustrator, InDesign, Adobe XD, Figma.

Trzeci semestr przygotowuje do pracy na stanowisku: grafika specjalisty, UX designera, młodszego projektanta 3d, animatora motion tween, projektanta identyfikacji wizualnej, otwiera na projektowanie przestrzenne.

Programy warsztatowe: Blender, Adobe InDesign, Adobe XD, Figma, Axure, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe After Effects, Midjourney.


Wpisowe: 200 zł
Cena za semestr: 2800 zł lub w 4 ratach po 800 zł.

ZAPISZ SIĘ
Program zajęć
identyfikacja wizualna: Katarzyna Oziębły

PROGRAM ZAJĘĆ III SEMESTRU


Kreowanie wizerunku, produktu, techniki zaawansowane (62 godziny lekcyjne):

Branding (12 godzin): projekt identyfikacji wizualnej - księga CID, księga znaku, logotyp, wizualizacje, mockupy oraz materiały promocyjne (do wyboru): wizytówki, ulotki, papier firmowy, kampania Facebook, plakaty, kubki, torebki, gadżety firmowe.

UX PRO (10 godzin): UX Design & Product Thinking w projektowaniu Mobile apps na smartphone, smartwatch, Autonomous Vehicles. Warsztaty projektowania profesjonalnego Case Study.

Zaawansowana typografia (6 godzin): najważniejsze zasady zaawansowanej typografii.

Uszlachetnianie druku (4 godziny): przygotowanie zaawansowanych uszlachetniania druku.

Grafika generatywna AI (4 godziny): proces generowania zaawansowanych grafik w Midjourney, najbardziej profesjonalnym systemie sztucznej inteligencji.

Blender (14 godzin): modelowanie 3d, teksturowanie, światło, render.

After Effects (8 godzin): metody tworzenia scen, kompozycji, kluczowania, tworzenia filmów motion tween i efektów specjalnych.

Przegląd prac, Egzamin wewnętrzny (4 godziny).

Program zajęć
identyfikacja wizualna: Katarzyna Oziębły

Dwa tryby zajęć


Tryb Wieczorowy:
dwa razy w tygodniu po 2 godziny lekcyjne:
poniedziałek i środa od 1815
poniedziałek i środa od 2000
wtorek i czwartek od 1815
wtorek i czwartek od 2000 

Tryb Weekendowy
co dwa tygodnie po 6 godzin lekcyjnych:
soboty od godziny 1100 

Wszystkie grupy realizują tę samą liczbę godzin w semestrze.

W trybie weekendowym każdej grupie wypadają zajęcia w jedną lub dwie niedziele w semestrze. Zajęcia mogą się zdarzyć tydzień po tygodniu, jeżeli będziemy odrabiać święta ruchome.

Każdy z trzech semestrów rozpoczyna naukę dwa razy w roku

Rozpoczynając naukę w październiku:
I semestr trwa od października do lutego
II semestr trwa od marca do końca czerwca
III semestr trwa od października do lutego

Rozpoczynając naukę w marcu:
I semestr trwa od marca do końca czerwca
II semestr trwa od października do lutego
III semestr trwa od marca do końca czerwca

Po każdym semestrze można przerwać naukę i odebrać certyfikat, a po przerwie wrócić na kolejny semestr.

Jeżeli pracujesz już w programach graficznych, możesz rozpoczynać naukę od drugiego lub trzeciego semestru.

ZAPISZ SIĘ

Certyfikaty, zaliczenia

I SEMESTR: zaliczenie na podstawie przynajmniej 2 wydrukowanych własnych prac, wybranych na przeglądzie (po jednej z techniki wektorowej i bitmapowej) oraz testu z podstawowych zagadnień.

Po pierwszym semestrze można otrzymać certyfikat ukończenia semestralnego Studium Grafiki Komputerowej.

II SEMESTR: zaliczenie na podstawie przygotowanego portfolio (przegląd prac).

Po drugim semestrze można certyfikat ukończenia rocznego Studium Grafiki Komputerowej.

III SEMESTR: kończy się przeglądem prac, oraz egzaminem wewnętrznym, na którym trzeba przygotować projekt na wylosowany temat.

Absolwenci otrzymują certyfikat ukończenia 3 semestralnego Studium Grafiki Komputerowej.

Organizatorem Szkoły Grafiki Komputerowej jest Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Globlife, ewidencjonowana w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych pod nr: 133205 (zobacz w rejestrze RSPO).

Nasza placówka podlega Małopolskiemu Kuratorowi Oświaty oraz Ministerstwu Edukacji Narodowej.

Wystawiamy certyfikaty i zaświadczenia ukończenia kursów kompetencji zawodowych na podstawie § 11 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. (Dz. U. poz.1632).

Certyfikaty i zaświadczenia ukończenia kursów umiejętności zawodowych wydawane przez naszą placówkę wliczają się także do wymogów awansu zawodowego nauczyciela szkolnego i akademickiego.

Status ucznia naszej placówki jest honorowany przez wszystkie instytucje publiczne i prywatne (ZUS, KRUS, ubezpieczyciele).

TRENING CZYNI MISTRZA

W naszej szkole nauczymy Cię solidnego warsztatu grafika, nie zrobimy jednak za Ciebie portfolio.

Jeżeli chcesz po ukończeniu Szkoły od razu aplikować na stanowiska czy staże w branży nie wystarczy sam certyfikat. Musicie wygospodarować sobie na tyle czasu, by swobodnie realizować własne projekty.

Warto poświęcić czas, w którym jesteś w SGK, by zaprzyjaźnić się z programami graficznymi i wykonać tyle projektów, żeby Wasze unikalne pozwoliło uzyskać staż, czy klienta.

Ważniejsza od początkowych zdolności czy umiejętności jest ilość czasu, poświęconego na rozwój swojego warsztatu, a nawet jednokrotne przećwiczenie wszystkich technik poznanych na zajęciach, przynosi bardzo dobre efekty.

Szkoła zapewnia sprzęt w trakcie zajęć, jednak przystępując do SGK warto mieć swój komputer, na którym można ćwiczyć.

ETAPY REKRUTACJI


1. Zgłoszenie
Wypełnij formularz rejestracyjny

2. Opłata wpisowego
200 zł na konto szkoły:
61 1090 2053 0000 0001 0969 8744
Santander Bank Polska
W tytule prosimy wpisać imię i nazwisko kandydata

3. Rezerwacja miejsca w grupie
po zarejestrowaniu wpisowego

4. Podpisanie umowy i rozpoczęnie nauki
Marzec 2024 r.

Studium Grafiki Komputerowej
KADRA
Aktywni zawodowo profesjonaliści Zobacz naszą kadrę

70 firm w programie praktyk

Pod koniec każdego semestru organizujemy program praktyk i staży.

W 2020 r. rozpoczęliśmy równoległy program współpracy studentów z wydawcami książek i audiobooków.

Praktyki zawodowe
Galeria prac studentów
ilustracja: Aleksandra Urbańska

GALERIA PRAC STUDENTÓW

SZKOŁA GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
ul. Zwierzyniecka 17/4
31-103 Kraków
tel. 508-098-077
sekretariat@szkola-grafiki.pl
Instagram  Facebook  Vimeo
Ostrzeżenie ciasteczkaWykorzystujemy technologię cookies tylko do celów statystycznych. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies.
OK