Zakres programowy podzielony jest na trzy semestry obejmujące 192 godziny lekcyjne.
I semestr - podstawy warsztatu grafika komputerowego, nauka programów graficznych.
II semestr - projektowanie zorientowane na rynek komercyjny, techniki obejmujące kreację materiałów reklamowych i promocyjnych, stronę internetową, UX design.
III semestr - identyfikacja wizualna, uszlachetnianie druku, grafika trójwymiarowa, gry komputerowe, UX PRO.
Photoshop (22 godziny): techniki obróbki zdjęć, grafika rastrowa, korekcja tonalna, korekcja barwy i nasycenia, wygładzanie i wyostrzanie, kadrowanie, modele kolorów, rozdzielczości, tryby mieszania, rozmycia, tworzenie pędzli, gradienty, patterny, warstwy, style, poziomy, piórko, ścieżki, maski, filtry, efekty specjalne, digital paint, retusz High End, podstawowe przygotowanie do druku.
Illustrator (14 godzin): tworzenie grafiki wektorowej, piórko, pędzle, gradient mesh, grafika 3D, maski, filtry, efekty, live paint, live trace, ikony.
Animate (12 godzin): listwa czasowa, kluczowanie, import grafiki bitmapowej, animacja automatyczna, easing, animacja po ścieżce, animacja postaci (cykl chodu), maski, efekty, filtry, dźwięk, animacja projektu PSD, eksport filmu video.
inDesign (6 godzin): praca z dokumentem wielostronicowym, przygotowanie do składu, importowanie i formatowaniu treści, układy wzorcowe.
Projektowanie (10 godzin): dobór kolorów - metody, modele, zaburzenia widzenia, podstawy typografii - kompozycja, siatka, layout, hierarchia a kontekst komunikatu, czytelność, podstawy design thinking, przegląd prac.
Metodyka projektowania (10 godzin): Nadawanie znaczeń, narracja wizualna za pomocą zdjęć, ćwiczenia kompozycyjne (strona internetowa), hierarchia typograficzna w praktyce (plakat i baner FB), porządek w projektowaniu (rozkładówka publikacji).
UX Design (10 godzin): prototypowanie, persony, scenariusze użycia, Material Design, Mobile First, RWD, projektowanie funkcjonalne, architektura informacji, user experience, audyt użyteczności, badania i testy UX
Webdesign (8 godzin): projektowanie UI strony internetowej - desktopowej oraz mobilnej.
Figma (8 godzin): prototypowanie w Figmie, projektowanie interaktywnych interface'ów.
Katalog reklamowy (6 godzin): Przygotowanie publikacji katalogu w inDesign.
Materiały promocyjne (8 godzin) okładka wydawnictwa, layout magazynowy oparty o siatkę typograficzną, kampania w mediach (optymalizacja).
HTML5 i CSS3 (10 godzin): podstawy tworzenia responsywnych stron www, nauka pisania kodu html/css, publikacja strony do internetu i wykorzystywanie gotowych frameworkow (wordpress) do stworzenia własnego portfolio online.
Prawo autorskie (2 godziny),
Przegląd prac (2 godziny)
Branding (12 godzin): projekt identyfikacji wizualnej - księga CID, księga znaku, logotyp, wizualizacje, mockupy oraz materiały promocyjne (do wyboru): wizytówki, ulotki, papier firmowy, kampania Facebook, plakaty, kubki, torebki, gadżety firmowe.
UX PRO (10 godzin): Product Thinkig, projektowanie produktowe na przykładzie zaawansowanych interfaceów (systemy rezerwacji, zakupów, CMS, aplikacje mobilne).
Zaawansowana typografia (6 godzin): Najważniejsze zasady zaawansowanej typografii.
Opakowanie (8 godzin): proces projektowania opakowań, przygotowanie wykrojników, skład, przygotowanie do druku, techniki produkcyjne.
Blender (14 godzin): modelowanie 3d, teksturowanie, światło, render.
After Effects (8 godzin): Metody tworzenia scen, kompozycji, kluczowania, tworzenia filmów motion tween i efektów specjalnych.
Przegląd prac, Egzamin wewnętrzny (4 godziny)
|
|
I SEMESTR: Zaliczenie na podstawie min. 2 wydrukowanych własnych prac, wybranych na przeglądzie (po jednej z techniki wektorowej i bitmapowej) oraz testu z podstawowych zagadnień.
Po pierwszym semestrze można otrzymać certyfikat ukończenia semestralnego Kursu Grafiki Komputerowej.
II SEMESTR: Zaliczenie na podstawie przygotowanego portfolio (przegląd prac).
Po drugim semestrze można certyfikat ukończenia rocznego studium grafiki komputerowej.
III SEMESTR: kończy się przeglądem prac, oraz egzaminem wewnętrznym, na którym trzeba przygotować projekt na wylosowany temat.
Absolwenci otrzymują certyfikat ukończenia 3 semestralnego Studium Grafiki Komputerowej.