Zakres programowy podzielony jest na 2 semestry, obejmujące 120 godzin lekcyjnych.
I semestr - historia Internetu i trendy przyszłości, sztuczna inteligencja AI w UX, podstawy warsztatu UX Reserchera i UX Designera, proces projektowy Design Thinking, RWD i Mobile First, podstawowe metody badawcze i analityczne, analiza kontekstu użycia i konkurencji, persony, mapy empatii, scenariusze użycia, User Flow, użyteczność, architektura informacji, storytelling, projektowanie stron firmowych i portali tematycznych, nauka programu Figma, UI Design stron internetowych.
II semestr - proces projektowy Produkt Thinking, zaawansowane metody badawcze UX, analizy Desk Research, analizy rynku, wywiady IDI i ankiety, benchmarking, projektowanie platform internetowych i aplikacji mobilnych, UX Writing, dostęność, SEO, CRO, SXO, Webflow, testy użyteczności, Journey Map, Eyetracking. zarządzanie projektami i metodologia SCRUM. UI Design aplikacji mobilnych, teoria mediów.
Każdy z dwóch semestrów startuje dwa razy w roku: w marcu i w październiku.
TRYB WEEKENDOWY: I i II SEMESTR - zajęcia odbywają się w niedziele od godziny 920.
TRYB WIECZOROWY: I SEMESTR - poniedziałki i środy od 18:15, II SEMESTR - wtorki i czwartki od 2000.
Zajęcia można odbywać w trybie stacjonarnym lub zdalnym.
Wprowadzenie do User Experience (8 godzin): dziedzina i definicje, użyteczność, dostępność, znajdywalność. Ważne publikacje i osoby, guru, historia Internetu i technologii, trendy.
Proces projektowy Design Thinking (4 godziny): myślenie projektowe, etapy pracy, innowacja, Mobile First, RWD i Materiał Design.
UX Research (8 godzin): analiza konkurencji, analiza kontekstu użytkowania, analiza trendów.
Projektowanie person i map empatii (10 godzin): tworzenie proto-person, person, user flow, oraz pisanie scenariuszy użycia.
Architektura informacji (5 godzin): podstawowe systemy, nawigacja, gradacja, designing for less, sortowanie kart.
Storytelling (5 godzin): schematy narracji, konwencje, SEO i pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Warsztat projektowy Figma (10 godzin): podstawy, korzystanie z bibliotek, współpraca - UX Developer - biznes, prototypowanie.
UI Design (10 godzin): podstawy web designu, teorii kolory, typografia, siatki, kompozycja.
Zaawansowane metody projektowe (10 godzin): deska research, analizy rynku, wywiady IDI i ankiety, benchmarking.
Projektowanie stron internetowych (10 godzin): projektowanie artykułów, stron ofertowo-sprzedażowych, galerii i stron zbiorczych, systemów sortowania, filtrowania, wyszukiwania, formularzy i stron kontaktowych, projektowanie stron głównych.
Projektowania aplikacji mobilnych (10 godzin): proces Produkt Thinking, różnice w systemach operacyjnych iOS/Android, inne platformy mobilne Smatwatch, Autonomus Cars.
Teoria mediów (6 godzin): 4 tezy McLuhana. Kultura partycypacji. Memy, Selfie, Wikinomia.
UX Writing (4 godziny): tworzenie jasnych, zrozumiałych treści, które dostarczają informacji, intuicyjnie prowadzą użytkownika, koncentrując się na jego potrzebach i problemach.
UI Design (10 godzin): projektowanie UI aplikacji mobilnych, dokumentacje Apple User Interface Guidelines oraz Android Materiał Design, standardy i wzorce projektowe.
UX Testing (6 godzin): Webflow, wędrówka poznawcza, checklisty i heurystyki użyteczności, testy A/B i 5s, test Kruga, testy z udziałem użytkowników, audyty użyteczności. Tworzenie User Journey Mpas, oraz prowadzenie badań na sprzęcie Eyetracking.
Projektowanie CV i Portfolio (4 godziny): autoprezentacja, przygotowanie do procesu rekrutacji.
I SEMESTR: Zaliczenie na podstawie Case Study projektowego zawierającego zaprojektowane minimum 2 persony i scenariusze użycia oraz wizualizacje procesu badawczego.
Po pierwszym semestrze można otrzymać certyfikat ukończenia semestralnego Kursu UX Design.
II SEMESTR: zaliczenie na podstawie przygotowanego portfolio (projekty strony internetowej mobile i web oraz projekt aplikacji mobilnej).
Po drugim semestrze można certyfikat ukończenia rocznego Studium UX Design.
Elżbieta Krutysza
Ekspertka UX Design, Usability i Accessibilty. Autorka programów nauczania, wykładowczyni akademicka, prelegentka. Jedna z pierwszych UX Designerów w Polsce.