Szkoła Grafiki Komputerowej
Szkoła Grafiki Komputerowej
menu
 .
 
 

STUDIUM UX DESIGN

Studium UX Designu gwarantuje zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających pracę w zawodzie Projektanta User Experience / Regular UX Designera w różnych branżach.

Zakres programowy podzielony jest na 2 semestry, obejmujące 120 godzin lekcyjnych.

I semestr - historia Internetu i trendy przyszłości, sztuczna inteligencja AI w UX, podstawy warsztatu UX Reserchera i UX Designera, proces projektowy Design Thinking, RWD i Mobile First, podstawowe metody badawcze i analityczne, analiza kontekstu użycia i konkurencji, persony, mapy empatii, scenariusze użycia, User Flow, użyteczność, architektura informacji, storytelling, projektowanie stron firmowych i portali tematycznych, nauka programu Figma, UI Design stron internetowych.

II semestr - proces projektowy Produkt Thinking, zaawansowane metody badawcze UX, analizy Desk Research, analizy rynku, wywiady IDI i ankiety, benchmarking, projektowanie platform internetowych i aplikacji mobilnych, UX Writing, dostęność, SEO, CRO, SXO, Webflow, testy użyteczności, Journey Map, Eyetracking. zarządzanie projektami i metodologia SCRUM. UI Design aplikacji mobilnych, teoria mediów.

Każdy z dwóch semestrów startuje dwa razy w roku: w marcu i w październiku.

TRYB WEEKENDOWY: I i II SEMESTR - zajęcia odbywają się w niedziele od godziny 920.
TRYB WIECZOROWY: I SEMESTR - poniedziałki i środy od 18:15, II SEMESTR - wtorki i czwartki od 2000.

Zajęcia można odbywać w trybie stacjonarnym lub zdalnym.

UX Design

I SEMESTR

Podstawowy warsztat UX Reserchera i Junior UX Designera


Cały proces projektowy Design Thinking wzbogacony jest o zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji AI, co sprawia, że to studium jest wyjątkowe na polskim rynku. To kompleksowy program, który przygotuje Cię do roli UX/UI Designera, dając Ci unikalne umiejętności, których potrzebujesz, by wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki połączeniu szerokich kompetencji w obszarze UX/UI oraz biegłości w wykorzystaniu nowoczesnych technologii AI, będziesz gotowy na wyzwania dynamicznie rozwijającej się branży. Zdobędziesz umiejętności UX Researchera i projektanta stron internetowych w podejściu Mobile First. Podejmij wyzwanie i zdobądź przewagę!

Wymagania: aby przystąpić do pierwszego semestru trzeba mieć opanowaną podstawową umiejętność obsługi komputera. Warunkiem dołączenia do Studium UX Design jest ukończenie 18 lat.

Pierwszy semestr przygotowuje do pracy na stanowisku: młodszego projektanta (Junior UX Designer), specjalisty ds. badań użyteczności (UX Researcher).

Programy warsztatowe: Adobe XD, Axure, Figma.

Wpisowe: 500 zł
Cena za semestr: 3200 zł lub w 4 ratach po 800 zł.

ZAPISZ SIĘ
UX DESIGN STUDIUM

PROGRAM ZAJĘĆ I SEMESTRU


Metody pracy UX Researchera i UX Designera (60 godzin lekcyjnych):

Wprowadzenie do User Experience (8 godzin): dziedzina i definicje, użyteczność, dostępność, znajdywalność. Ważne publikacje i osoby, guru, historia Internetu i technologii, trendy.

Proces projektowy Design Thinking (4 godziny): myślenie projektowe, etapy pracy, innowacja, Mobile First, RWD i Materiał Design.

UX Research (8 godzin): analiza konkurencji, analiza kontekstu użytkowania, analiza trendów. 

Projektowanie person i map empatii (10 godzin): tworzenie proto-person, person, user flow, oraz pisanie scenariuszy użycia.

Architektura informacji (5 godzin): podstawowe systemy, nawigacja, gradacja, designing for less, sortowanie kart. 

Storytelling (5 godzin): schematy narracji, konwencje, SEO i pozycjonowanie w wyszukiwarkach. 

Warsztat projektowy Figma (10 godzin): podstawy, korzystanie z bibliotek, współpraca - UX Developer - biznes, prototypowanie.

UI Design (10 godzin): podstawy web designu, teorii kolory, typografia, siatki, kompozycja.


UX DESIGN STUDIUM
UX Design

II SEMESTR

Warsztat pracy UX Designera i UX Testera


W drugim semestrze studium UX Design wkroczysz na zaawansowany poziom, gdzie zgłębisz proces projektowy Product Thinking, który pozwoli Ci na tworzenie produktów idealnie dopasowanych do potrzeb użytkowników. Opanujesz zaawansowane metody badawcze UX, w tym analizy Desk Research oraz analizy rynku, które staną się podstawą do podejmowania świadomych decyzji projektowych. Nauczysz się prowadzić wywiady IDI oraz tworzyć skuteczne ankiety, a także poznasz techniki benchmarkingu. Skupisz się na projektowaniu platform internetowych i aplikacji mobilnych, rozwijając swoje umiejętności w obszarze UX Writing, dostępności oraz optymalizacji pod kątem SEO, CRO i SXO.Webflow Poprowadzisz testy użyteczności, analizę Journey Map i badanie Eyetrackingu. Nauczysz się projektowania UI Design aplikacji mobilnych.

Wymagania: ukończony pierwszy semestr Studium UX Design lub ukończony II Semestr Studium Grafiki Komputerowej lub umiejętność swobodnej pracy w Figmie, a także przygotowanie badawcze.

Drugi semestr przygotowuje do pracy na stanowisku: projektanta stron internetowych (Middle UX Designer), specjalisty ds. testowania użyteczności (UX Tester)

Programy warsztatowe: Adobe XD, Axure, Figma

Wpisowe: 500 zł
Cena za semestr: 3200 zł lub w 4 ratach po 800 zł.

ZAPISZ SIĘ
Program zajęć II semestr

PROGRAM ZAJĘĆ II SEMESTRU


Techniki pracy UX Designera i UX Testera (60 godzin lekcyjnych).

Zaawansowane metody projektowe (10 godzin): deska research, analizy rynku, wywiady IDI i ankiety, benchmarking.

Projektowanie stron internetowych (10 godzin): projektowanie artykułów, stron ofertowo-sprzedażowych, galerii i stron zbiorczych, systemów sortowania, filtrowania, wyszukiwania, formularzy i stron kontaktowych, projektowanie stron głównych. 

Projektowania aplikacji mobilnych (10 godzin): proces Produkt Thinking, różnice w systemach operacyjnych iOS/Android, inne platformy mobilne Smatwatch, Autonomus Cars.

Teoria mediów (6 godzin): 4 tezy McLuhana. Kultura partycypacji. Memy, Selfie, Wikinomia.

UX Writing (4 godziny): tworzenie jasnych, zrozumiałych treści, które dostarczają informacji, intuicyjnie prowadzą użytkownika, koncentrując się na jego potrzebach i problemach.

UI Design (10 godzin): projektowanie UI aplikacji mobilnych, dokumentacje Apple User Interface Guidelines oraz Android Materiał Design, standardy i wzorce projektowe.

UX Testing (6 godzin): Webflow, wędrówka poznawcza, checklisty i heurystyki użyteczności, testy A/B i 5s, test Kruga, testy z udziałem użytkowników, audyty użyteczności. Tworzenie User Journey Mpas, oraz prowadzenie badań na sprzęcie Eyetracking.

Projektowanie CV i Portfolio (4 godziny): autoprezentacja, przygotowanie do procesu rekrutacji.

Program zajęć

TRYB WEEKENDOWY I WIECZOROWY

Zajęcia można odbywać w trybie stacjonarnym lub zdalnym.

TRYB WEEKENDOWY: I i II semestr - zajęcia odbywają się w niedziele od godziny 920.
TRYB WIECZOROWY: I semestr - poniedziałki i środy od 18:15, II semestr - wtorki i czwartki od 2000.

Każdy z semestrów rozpoczyna naukę dwa razy w roku

Rozpoczynając naukę w marcu:
I semestr trwa od marca do końca czerwca
II semestr trwa od października do lutego

Rozpoczynając naukę w październiku:
I semestr trwa od października do lutego
II semestr trwa od kwietnia do końca czerwca

Po każdym semestrze można przerwać naukę i odebrać certyfikat, a potem wrócić na kolejny semestr.


Certyfikaty, zaliczenia

I SEMESTR: Zaliczenie na podstawie Case Study projektowego zawierającego zaprojektowane minimum 2 persony i scenariusze użycia oraz wizualizacje procesu badawczego.

Po pierwszym semestrze można otrzymać certyfikat ukończenia semestralnego Kursu UX Design.

II SEMESTR: zaliczenie na podstawie przygotowanego portfolio (projekty strony internetowej mobile i web oraz projekt aplikacji mobilnej).

Po drugim semestrze można certyfikat ukończenia rocznego Studium UX Design.

ZGŁOSZENIA

Aby zarejestrować się w Szkole:
Wypełnij formularz zgłoszeniowy

Wymagania: Aby przystąpić do pierwszego semestru trzeba mieć opanowaną podstawową umiejętność obsługi komputera. Warunkiem dołączenia do Szkoły Grafiki Komputerowej jest ukończenie 18 lat.

Warunkiem rezerwacji miejsca jest opłata wpisowego.


Pytania prosimy kierować na adres:
sekretariat@szkola-grafiki.pl
Organizatorem Studium UX Design jest Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego Globlife, ewidencjonowana w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych pod nr: 133205 (zobacz w rejestrze RSPO).
Nasza placówka podlega Małopolskiemu Kuratorowi Oświaty oraz Ministerstwu Edukacji Narodowej.

Wystawiamy certyfikaty i zaświadczenia ukończenia kursów kompetencji zawodowych na podstawie § 11 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. (Dz. U. poz.1632).

Certyfikaty i zaświadczenia ukończenia kursów umiejętności zawodowych wydawane przez naszą placówkę wliczają się do wymogów awansu zawodowego nauczyciela szkolnego i akademickiego.

Status ucznia naszej placówki jest honorowany przez wszystkie instytucje publiczne i prywatne (ZUS, KRUS, ubezpieczyciele).

Autorski program zajęć

Elżbieta Krutysza

Elżbieta Krutysza

Ekspertka UX Design, Usability i Accessibilty. Autorka programów nauczania, wykładowczyni akademicka, prelegentka. Jedna z pierwszych UX Designerów w Polsce.

Od dwóch dekad zajmuje się tworzeniem przełomowych produktów interaktywnych dla mediów, rozrywki, technologi, edukacji, horeca, transportu i przemysłu. Współpracowała z największymi markami w Polsce i na świecie, m.in. TVN, Onet, Interia, F2B, CircleK, Statoil, CoralTravel,Radio Zet.

Od 2017 prowadzi jedne z pierwszych w Polsce, otwarte Kursy UX i zamknięte szkolenia dla firm z zakresu UX Design. Prowadzi także zajęcia: UX Design, UX PRO, Projektowanie interfejsów stron internetowych i Usability na prestiżowych uczelniach: Uniwersytet Jagielloński, Szkoła Grafiki Komputerowej w Krakowie oraz Uczelnia Łazarskiego w Warszawie.

 

ETAPY REKRUTACJI


1. Zgłoszenie
wypełnij formularz rejestracyjny

2. Opłata wpisowego
500 zł na konto szkoły:
61 1090 2053 0000 0001 0969 8744
Santander Bank Polska
W tytule prosimy wpisać imię i nazwisko kandydata

3. Rezerwacja miejsca w grupie
po zarejestrowaniu wpisowego

4. Podpisanie umowy i rozpoczęnie nauki
Marzec 2024 r.

SZKOŁA GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
ul. Zwierzyniecka 17/4
31-103 Kraków
tel. 508-098-077
sekretariat@szkola-grafiki.pl
Instagram  Facebook  Vimeo
Ostrzeżenie ciasteczkaWykorzystujemy technologię cookies tylko do celów statystycznych. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies.
OK